Technické památky
Mariánský most
Nejnovější most z roku 1998 se ihned stal jedním ze symbolů Ústí a v roce 2001 byl v mezinárodní anketě renomovaného časopisu Structural Engineering International zařazen mezi deset nejkrásnějších světových staveb posledního desetiletí 20. století...
21.4.2016
Bělský most
Jedná se o nejstarší mostní konstrukci na území města Ústí nad Labem. Spojuje oba břehy řeky Bíliny v prostoru trianglu pod Větruší, kde je napojení na dálniční přivaděč od Trmic a nábřežní komunikaci do Prahy a Děčína...
21.4.2016Železniční most
Tzv. „severozápadní most“ spojil ústecký a střekovský břeh. Byl kombinací železničního a silničního mostu, dlouhý 310 m....
21.4.2016Most Dr. Edvarda Beneše
Druhý labský most se začal stavět na střekovské straně 26. března 1934. Výstavba byla z technického hlediska značně komplikovaná. Mostní konstrukci nesly dva pilíře postavené nedaleko břehů řeky. Rozpětí mezi oběma mostními pilíři přes Labe činí 123,60 m, což byla tehdy největší vzdálenost u mostních konstrukcí v celé ČSR...
21.4.2016Parní vodárna Střekov
Parní vodárna se nachází přibližně 150 metrů od nádražní budovy ve stanici Ústí nad Labem - Střekov. Vodárna Střekov byla postavena v roce 1874 při příležitosti zprovoznění úseku Rakouské severozápadní dráhy z Lysé nad Labem do Ústí nad Labem - Střekov a Děčína. Tato technická památka má veškeré původní technologické vybavení, např. stojatý parní kotel, parní stroj a vlastní vodojemy, které sloužilo pro zásobování parních lokomotiv na Střekově...
21.4.2016Masarykovo zdymadlo
Pod střekovskou skálou můžete přejít na druhý břeh Labe a zároveň si přitom prohlédnout technicky dokonalé vodní dílo, zbudované v letech 1923 až 1936, s cílem zajistit splavnost řeky...
12.4.2016Počet položek: 7 | položek na stránku: | 1 |